Günlük Problemler, Trafik Stresine Zemin Hazırlıyor

Günlük Problemler, Trafik Stresine Zemin Hazırlıyor

Özel Medikent Hastanesi Sağlık Yetkilileri, Trafikte stres yapan vatandaşlar için önerilerde bulundular.

13 Şubat 2018 - 10:20

Özel Medikent Hastanesi Sağlık Yetkilileri, günlük hayatta yaşanan günlük problemlerin Trafik stresini tetiklediğini kaydettiler.

Yetkililer, açıklamalarının devamında yaşanan bu stresin  sağlığı olumsuz yönde etkilediğinin de altını çizdiler.

Özel Medikent Hastanesi Sağlık Yetkilileri, açıklamalarında: “Birçoğumuz için telaşlı, stresli yaşam içinde rahatla m anın (gevşem enin) anlamı; gün sonunda TV karşısında uzanmak veya hafta sonunda fazladan uyumaktır. Ne yazık ki bu, stresin zihin ve beden üzerindeki zararlı etkilerini azaltmak için çok az işe yarar.

Etkili bir şekilde stres ile mücadele için, vücudun doğal gevşeme yanıtı etkinleştirmemiz gerekir. Siz bunu derin nefes alma, vizualizasyon, derin düşünme ve yoga yaparak yada bisiklet sürmek, düzenli yürüyüş yapmak gibi ritmik egzersizler yaparak gerçekleştirebilirsiniz. Yaşamınıza bu faaliyetleri sığdırmak için yollar bulmak günlük stresi azaltmaya, enerjinizi ve moralinizi artırmaya yardımcı olabilir. Ayrıca bunlar yaşamınızda karşılaşacağınız beklenmedik olaylar karşısında sakin kalmanıza yardımcı olacaktır.

.Birçoğumuz için telaşlı, stresli yaşam içinde rahatla m anın (gevşem enin) anlamı; gün sonunda TV karşısında uzanm ak veya hafta sonund a fazladan uyumaktır. Ne yazık ki bu, stresin zihin ve beden üzerindeki zararlı etkilerini azaltmak için çok az işe yarar.

Etkili bir şekilde stres ile mücadele için, vücudun doğal gevşeme yanıtı etkinleştirmemiz gerekir. Siz bunu derin nefes alma, vizualizasyon, derin düşünme ve yoga yaparak yada bisiklet sürmek, düzenli yürüyüş yapmak gibi ritmik egzersizler yaparak gerçekleştirebilirsiniz. Yaşamınıza bu faaliyetleri sığdırmak için yollar bulmak günlük stresi azaltmaya, enerjinizi ve moralinizi artırmaya yardımcı olabilir. Ayrıca bunlar yaşamınızda karşılaşacağınız beklenmedik olaylar karşısında sakin kalmanıza yardımcı olacaktır.” Dediler

Trafik stresinden kurtulmak için yöntemler ve alınabilecek önlemler

10 dakika daha ekleyin. İşe veya ulaşmak istediğiniz yere geç kalma endişesi en çok stres yaratan konuların başında geliyor. Bunu önlemek için, varış yerine ulaşmak için öngördüğünüz sürenin üstüne 10 dakika daha ekleyerek yola çıkın.

Yolunuzu önceden planlayın. Yolu kaçırmak, bulamamak, yolda kaybolmak da elbette stres yaratıyor. Bunun için, cep telefonlarınızı veya navigasyon sistemlerini kullanarak gideceğiniz yolu mutlaka gözden geçirin.

Nefes egzersizi yapın ve müzik dinleyin. Rahatlamak için en iyi tekniklerden biri olan birkaç kere derin nefes alma egzersizini tekrarlayın. Sakinleştirici müzik dinlemek ve sevdiğiniz müzik parçalarını dinleyip onlara eşlik etmek de stresi azaltıyor.

Atıştırmalık ve su bulundurun. Karnın aç olması strese bağlı agresif davranışları artıran unsurlardan biri. Bunun için arabada uzun süre dayanabilecek kuru yemiş veya bisküvi gibi hızlı atıştırmalıklar ve su bulundurun.

Teknolojiden yararlanın. Birçok teknolojik yenilik stresli durumları azaltmaya yardımcı oluyor. Örneğin, yapılan araştırmada otomatik park sistemi kullanan sürücülerin, manuel park edenlere kıyasla kalp atışlarının dakikada 12 kere daha az attığını gösteriyor. Aynı şekilde, kör nokta uyarı sistemleri veya otomatik vitesli arabalar da stresi azaltıyor.

Çocukları eğlendirecek önlemler alın. Arabada olmaktan sıkılmış, mızmızlanan veya gürültü yapan çocuklar stresi artırır. Bu durumu en azından geçici bir süre önlemek için arabada oyun, videolar veya eğlendirici malzemeler bulundurun.

Sinirlenmeyin. Bazı durumlarda sinirlenmemek, davranışları kontrol altına alabilmek çok zor olabiliyor. Bu gibi stres yaratan durumları önlemek için yapılabilecek en etkili şey, mükemmeliyetçi olmamak. Korna çalan, önünüze kıran, yolunuzu ihlal edenleri mümkün olduğunca görmezden gelin. Diğer sürücülerin yaptıklarını kişisel almayın. Rahat olun ve yolunuza devam edin.

 

Kaynak: Muhammet Sarıkoç

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Evde Çorapsız ve Terliksiz Gezmeyin!
Evde Çorapsız ve Terliksiz Gezmeyin!
150 Dakika Yürüyün, Kanser Riskini Azaltın!
150 Dakika Yürüyün, Kanser Riskini Azaltın!