Yurt genelinde etkili olan sıcak hava dalgası Kırklareli'nde de yaşamı zorlaştırmaya başladı. Kent merkezindeki belediye binası önünde bulunan dijital termometre, öğle saatlerinde 37 dereceyi gösterdi. Açık ve bulutsuz gökyüzünün hakim olduğu kentte güneşin etkisi özellikle öğle saatlerinde daha fazla hissedildi.
Kent merkezinde araç ve yaya trafiği devam ederken, yüksek sıcaklık nedeniyle vatandaşların gölgelik alanları tercih ettiği görüldü. Trafikte seyreden sürücüler ve motosiklet kullanıcıları da kavurucu sıcak altında yolculuklarını sürdürdü.

Meteoroloji verilerine göre hissedilen sıcaklığın gün içerisinde daha yüksek değerlere ulaşabildiği belirtilirken, uzmanlar özellikle yaşlılar, kronik rahatsızlığı bulunanlar ve çocukların günün en sıcak saatleri olan 11.00 ile 16.00 arasında uzun süre güneş altında kalmaması gerektiği konusunda uyarılarda bulunuyor. Bol sıvı tüketilmesi ve doğrudan güneş ışığına maruz kalınmaması tavsiye ediliyor.
Kırklareli'nde önümüzdeki günlerde de sıcak havanın etkisini sürdürmesi bekleniyor. Belediye binası önündeki dijital termometrede görülen 37 derecelik değer, kentte yaz mevsiminin en sıcak günlerinden birinin yaşandığını gözler önüne serdi.
Haber: H. Murat Taner




