Kıyıköy’de Toplu Sünnet Şenliği Düzenlendi
Kıyıköy’de Toplu Sünnet Şenliği Düzenlendi
İçeriği Görüntüle

Eskişehir'de araç motoru tamiri yapan esnaf Ali Osman, son zamanların en sıcak yaz ayında birçok aracın hararet nedeniyle motorunda büyük maliyetlere tamir edilen problemlerin oluştuğunu söyledi.
Eskişehir'de araç motoru tamiri yapan esnaf Ali Osman, bu yaz kadar hiç bu kadar conta yakan aracın dükkânına gelmediğine değindi. Araçların yüksek maliyetlerde tamir olduğuna değinen Osman, sürücüleri dikkatli olmaya davet etti. En ufak uyarı ışığında sağa çekip aracı dinlendirmesi gerektiği konusuna değindi.
"Blok çatlak çıkabiliyor, kapak çatlak çıkabiliyor"
Araç motoru tamiri yapan esnaf Ali Osman, "Genelde hararet sorunumuz var, sıcaktan dolayı fanlar devreye girmiyor. Müşteriler fark etmiyor, devam ediyor. Conta yakıyor, mesela çok sıcak olduğunda patlayabiliyor. Su kaybından en ufak bir havadan dolayı conta yakıyor. Şu an dükkanda bir 6'ya yakın araçta conta yanığı sorunu var. Mesela ikisi o yüzden revizyona girecek. Fanını çalıştırmaya çalışıyoruz ama bu çözüm olmuyor. Bazen blok çatlak çıkabiliyor, kapak çatlak çıkabiliyor. Yani büyük sorunlarla karşılaşıyoruz. En ufak sulanması, yağlanması, yandığına müşterinin stop etmesi gerekiyor bu durumda. Hani az daha gideyim, az daha ilerleyeyim, ya eve kadar gideyim, sanayiye kadar gideyim, bunlar olmuyor. Çekiciyle en yakın noktaya getirmesi gerekiyor. Maliyetler elli bin liradan başlıyor, yüz elli bin liralara kadar çıkıyor. Maliyeti çok yüksek olduğu için kurtarmaya çalışıyoruz" dedi.
"Motorlar sıcaklıklardan dolayı çalışmıyor"
Maliyetli tamirlerin olduğuna değinen esnaf Osman şöyle devam etti;
"Bu sene artan hava sıcaklıkları nedeniyle conta yanıklarında artış var. Enjektör sorunlarıyla karşılaşıyoruz. Sıcaklıklardan dolayı arabalar, kronik arızalar çıkartıyor. Arabalar özellikle devreye girmiyor. Klimalar patlıyor, kayış kopartıyor, motorlar sıcaklıklardan dolayı çalışmıyor. Sıcak baya bir etkiledi bizi. Mesela bu aracımız tekleme sorunuyla geldi. Enjektör sorunu var. Enjektörü söküp sonradan oluşabilecek arızaları tespit ettik. Bunlar da hep ekstra masraf çıkmasına neden oluyor. Mesela enjektör bakımı için 20 bin diye konuşmuştuk. Sonradan eksendrik millinin kötü olduğunu gördük. Bu yüzden bir 15 bin lira daha çıktı. Şuan bu aracın 35 liralık bir masrafı mevcut."

Kaynak: İHA