Kırklareli Valisi Uğur Turan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürü Erhan Taylan, Genel Müdür Yardımcıları Eylül Aydın Kutlu ve Hande Seray Tuncay, il protokolü, kamu kurum ve kuruluşlarının il müdürleri ile ilgili birim yetkililerinin katılımıyla gerçekleştirilen İş Sağlığı ve Güvenliği İl İstişare Toplantısı’na başkanlık etti. Toplantıda iş sağlığı ve güvenliği alanındaki mevcut uygulamalar ile yapılması planlanan çalışmalar ele alındı.
Toplantının açılışında konuşan Vali Turan, iş sağlığı ve güvenliğinin insan hayatına verilen değerin, emeğe duyulan saygının ve kamu hizmetlerindeki kurumsal sorumluluğun en önemli göstergelerinden biri olduğunu ifade etti. Risklerin önceden belirlenmesi ve gerekli tedbirlerin zamanında alınmasının büyük önem taşıdığını vurgulayan Turan, güvenli çalışma ortamlarının oluşturulmasının tüm kurumların ortak sorumluluğu olduğunu belirtti.
Program kapsamında İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdür Yardımcısı Hande Seray Tuncay tarafından kamuda iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları ile Kırklareli’ne ait veriler hakkında sunum gerçekleştirildi. İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Çalışma Uzmanı Ali Rıza Ergun, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu çerçevesinde kamu yöneticilerinin yükümlülüklerini aktarırken, Çalışma Uzmanı Ekin Karakaya Özkan ise uygulama örnekleri ve acil durum planlamalarına ilişkin bilgiler verdi.
6331 sayılı Kanun kapsamında düzenlenen toplantıda, il genelindeki iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları, karşılaşılan sorunlar, risk değerlendirmeleri, acil durum planlamaları ve kurumların yükümlülükleri detaylı şekilde değerlendirildi. Ayrıca kamu kurum ve kuruluşlarına bağlı yurtlar, hastaneler, okullar, oteller ve huzurevlerinde güvenli çalışma ortamlarının güçlendirilmesine yönelik yapılacak çalışmalar hakkında görüş alışverişinde bulunuldu.




